رژیم چاقی

یک رژیم چاقی مناسب باید ماندگار باشد و بتواند اراده ی فرد را در رسیدن به وزن ایده ال یاری کند .

مشورت صحیح در جلسات مشاوره و بررسی روند چاقی شما از وظایف متخصص تغذیه است که میتواند به شما انگیزه ی کافی برای ادامه ی مسیر را بدهد .

روغن‌های سالم مصرف کنید :

به شما توصیه می شود که با افزودن مقدار بیشتری روغن به غذا، یک کالری بیشتری دریافت کنید، اما نکته ی مهم در این باره استفاده از روغن‌های سالم است .
یکی از روغن های مفید روغن زیتون است که سرشار از اسیدهای چرب تک‌ غیراشباع سالم می‌باشد ، این روغن قیمت مناسبی دارد و در حفظ سلامت شما تاثیر گذار خواهد بود. برای مصرف آن با افزودن روغن زیتون خالص به پاستا، نان یا سبزیجات به آنها طعم دهید و از آن لذت ببرید، البته روغن زیتون باعث افزایش کالری دریافتی شما در طول روز خواهد شد .

نان‌های سالم و مقوی مصرف کنید :

کربوهیدرات ها بسیار مناسب هستند تا شما افزایش وزن را تجربه کنید، دریافت کربوهیدرات ها در طول روز به صورت چشمگیری در اضافه وزن شما تاثیر می گذارد ، مصرف انواع نان که منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند، می‌توانند برای افزایش انرژی مورد استفاده قرار گیرند. یک برش نان حدود ۷۰ کیلوکالری انرژی دارد. شما می‌توانید برای دریافت کالری بیشتر، پنیر خامه‌ای به آن بیفزایید.
مغزها و دانه‌ها ها را مصرف کنید :
مغز ها بسیار مفید هستند، بد نیست بدانید که مغزها و دانه‌ها سرشار از اسیدهای چرب چندغیراشباع هستند این دسته از مواد غذایی می‌توانند مقدار کالری رژیم را افزایش دهند و در نهایت منجر به اضافه وزن شما گردند
مناسبترین مغز ها ودانه ها برای رژیم غذایی چاقی :
1- بادام
2- گردو
3- بادام زمینی
4- تخمه آفتابگردان
5- تخم کتان
6- تخمه کدو
می باشند، از این دسته‌ اند که طعم و کالری غذاها را افزایش می‌دهند.
افزایش تعداد وعده‌ها:
اگر تمایل به افزایش میزان کالری دریافتی در طول روز دارید ، این کار را با افزایش تعداد وعده‌های غذایی خود انجام دهید ، بعد از مدتی خواهید دید که با اضافه نمودن تعداد میان‌وعده‌ها وزن شما بالاتر رفته و میزان غذا در هر وعده افزایش داده شده است . البته اگر وعده‌های غذایی حجیم باعث ناراحتی شما می‌شوند، حجم غذا را در هر وعده کاهش دهید، اما به دفعات خوردن بیفزایید. خوردن میان وعده‌های سالم در طول روز باعث می شود که علاوه بر اضافه وزن از سلامت خود لذت ببرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =